Sneakers Customs: FreCustoms

Pripomeňme si premakané sneakers remeslo ešte raz a nanovo,
tentoraz z viac obchodného uhla pohľadu, s jednou z najdokonalejších
strategií, ktorá podmienila vznik a náhly prísun obrovskej pozornosti ruka
v ruke so zárobkom decentného množstva $$$ za relatívne krátky čas.

Vôbec nejde o scam, žiadnu pyramídovú hru, ba dokonca ani o
ponziho schému. Ide o perfekné taktizovanie s využitím azda tej
najsilnejšej marketingovej páky súčasnosti, v doprovode so zaužívanými
obchodnými zvyklosťami, ako nadväzovanie a výmena kontaktov + budovanie
partnerstiev.

Autori z FreCustoms sú názornym príkladom a tvorcami
tohto majstrovského plánu. Približne pred tromi rokmi začali s budovaním a šírením
sneakers entuziazmu naprieč sociálnymi sieťami, nepretržite informujúc, a hlásajúc
o novinkách nielen v teniskovom priemysle, ale v podstate o všetkom
milovanom, čo streetwear zahŕňalo. Jeden z autorov – Steven Vasilev, sa so
vzrastajúcou pozornosťou rozhodol prispieť do komunity tvorbou ojedinelých,
špeciálnych sneakers, nakoľko dobre vedel, po čom väčšina fanúšikov túži. Ukryl
v tom však menší háčik. Vzhľadom na slušný počet vzťahov s populárnymi
osobnosťami, ktoré sa mu podarilo spoznať vďaka sociálnym sieťam, začal ponúkať
exkluzívne kusy práve celebritám. Bezpochyby, väčšine z celebrít sa
pozdávala myšlienka vlastnenia jedinečných tenisiek, konkrétne sneakers naoko
podobným modelom s premrštenou cenovkou. Tvorba bola teda ľahká, keďže
dopyt tvorilo zopár osôb s obrovským vplyvom.

Práve obrovský vplyv bolo vehementné plus, čo FreCustoms
priam vystrelilo do stredobodu záujmu množstva fanúšikov. Ľudom sa páčili
FreCustoms modely, ich pôsobivý nápad skĺbiť prvky z pridrahých Guccim inšpirovaných“ modelov
na ľudom veľmi dobre známe tenisky ako napríklad Air Force 1 alebo Yeezy.
Zrovna modely FreCustoms zahŕňali pracne premakané tenisky s charakteristickými
nášivkami predovšetkým florálnej tématiky. Sami sme podľahli tomuto boomu, a to
v článku Kvetinková bomba ako custom Air Force 1. Odvtedy o FreCustoms
vzrástol záujem ešte viac, pričom si vyslúžili pozornosť aj od významných
portálov ako Highsnobiety a Hypebeast.

Tento výbuch záujmu priniesol ďalších, približne 2 milióny
fanúšikov a neodmietnuteľnú príležitosť predstaviť nový pár na Paris fashion
week, čím sa dostali nielen do sneakers sféry, ale aj celkovej módnej hry.
Údajne v deň debutu ich stránku navštívilo cez 350-tisíc ľudí, pričom
všetky dostupné modely vypredali behom dvoch dní. O modely mali záujem
mená ako 50 Cent, Chris Brown alebo Drake. Business Insider vytvoril video zo
zákulisia tvorby, ktoré obdržalo vyše 2 milióny videní.

FreCustoms sa teda v priebehu pár mesiacov podarilo
vytvoriť inovatívny a nesmierne žiadaný produkt zaobalený do menej
štandartnej, ale účinnej marketingovej stratégie. Ťažiac z obrovského dopytu
spoločne s kreatívnym duchom, FreCustoms plánuje pokračovať v priemysle,
a to s vlastnou módnou kolekciou FreeSupply a priebežným otváraním
pop-up predajní naprieč celým svetom.

*zdroj foto: frecustoms instagram

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *