MadC – Molotow vlak

V júni tohto roku MadC namaľovala vlakový vagón postavený v centrále spoločnosti Molotow a pri tejto príležitosti s ňou bol spravený veľmi zaujímavý rozhovor, kde rozpráva o svojom osobnom posune v graffiti. Určite je možno v ňom nájsť kopec inšpirácie a nových nápadov.

(Preložené info o MadC zo stránky motolow:)

MadC je medzinárodne známá umelkyňa z Nemecka, ktorá pracovala vo viac ako 35 krajinách po
celom svete.

MadC začala jej
umeleckú dráhu cez graffiti ešte ako tínedžerka
a odvtedy posunula svoje
kreatívne usílie do rôznych iných oblastí ako napr. grafický dizajn, písmo a
výtvarné umenie. Magisterský titul v grafickom dizajne získala behom štúdia na
Burg Giebishenstein – Univerzita umenia a dizajnu v Halle a na londýnskej
Central Saint Martins College. MadC je taktiež autorkou a dizajnérkou dvoch
kníh o pouličnom umení a graffiti ‘Sticker City – Paper Graffiti Art’
(2007) a ‘Street Fonts – Graffiti Alphabets From Around The World’
(2011) (obidve vydané pod jej rodným menom Claudia Walde).

Prvý piece ako
MadC namaľovala už v roku 1996. Začiatkom 21. storočia začala byť známa vďaka
jej burnerom na stenách, dynamickým wildstyle piecom umiestnených v detailných
pozadiach, často s témami a motívmi prebraných z fantasy a sci-fi žánrov, ako
napr. draci a dinosauri
. Už tieto práce v počiatočných rokoch jej tvorby
odkryli jej vášeň pre detail.  Každopádne jej prienik do medzinárodnej scény
sa uskuročnil v roku 2010 s produkciou známou ako 700WALL – 700 m2 práca pri
vlakovej trati medzi Berlínom a Halle. Táto maľba je pravdepodobne najväčšia
graffiti maľba namaľovaná jednou osobou a bola dokončená behom štyroch mesiacov
(pozn. red.: Saber v Los Angeles namaľoval maľbu pri riečnom kanáli, ktorá mala
okolo 1200 m2).

Po projekte 700-Wall MadC vytvorila niekoľko ďalších
tématických stien s príbehom a detailnými scenériami, ale taktiež sa začala
uberať umeleckým smerom. Od roku 2009 rozšírila svoje pôsobenie z grafického
dizajnu a legálnych stien aj na plátna a výstavy. Na jej plátnách aj na jej posledných stenách
reprezentačné a výpravné štruktúry začali uvoľňovať cestu pre viac abstraktnú
maľbu, kde obrazy v popredí a pozadí sú sploštené a prepracované spolu so
strednou vrstvou ako keby maľba bola namaľovaná na naskladaných vrstvách
tenkého skla.

Výsledok môže na prvý pohľad vyzerať ako návrat k viac
tradičnému wildstyle-graffiti, avšak pri bližšom skúmaní sa skôr javí ako krok ďalej od jej počiatočných prác.
Jej umelecká stratégia by azda najlepšie mohla byť popísaná ako pokus o
zachytenie energie z tradičného graffiti, skôr než formálnych čŕt, používaním
výrazných farieb a dynamických liniek z wildstyle graffiti, písmen a šípiek,
pričom vypúšťa outline a jasne definuje priestor jeden vedľa druhého pre
vrstvenie tvarov, čím vytvára dojem transparentnosti a tekutých foriem.

Videorozhovor s MadC a fotogalériu z maľovania nájdete na tomto odkaze:
http://www.molotow.com/magazine/the-molotow-train/day/madc-germany/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *