XPLICIT GRAFX issue 12

    Očakávané 12te vydanie francúzsko/celosvetového Xplicit Grafx magazínu je konečne na pultoch predajní. Osobne tento magazín pokladám momentálne za najlepší graffiti časopis, aký trh ponúka a kto má aspoň troška súdnosti, taktiež ho zaradí minimálne do top 3. Ešte sa nestalo, aby ma tento časák sklamal, a ani Issue 12 nie je v tomto smere výnimkou. Je nabitý kvalitou od prvej až po poslednú – 148 stranu. Xplicit Grafx má čo ponúknuť ako trainwriterom, tak aj legalistom. Predposledné číslo dávalo o čosi väčší priestor legálom, posledné číslo tento deficit dobieha a prevažujú vlaky a metrá, čím tvorcovia udržiavajú takpovediac balanc. Samozrejme, že ani priaznivci legálov neobídu skrátka – stien je síce pomenej, no o ich kvalitu tu nie je v žiadnom prípade núdza. O fotku na coveri sa ako už niekoľko krát predtým postaral my man fotograf Ozkar Gorgias, s ktorým bolo v jednom zo starších čísel urobené aj interview. Fotkový špeciál v tomto čísle dáva priestor Stuttgartskému writerovi  Samsnovi, ktorý na 18tich stranách s prierezom fotiek z posledných pár rokov servíruje nekompromisný štýl a opäť dokazuje, že Stuttgart patrí spolu s Berlínom k najštýlovejším mestám v Nemecku.
Okrem spústy kvalitných vlakov a metier nám tvorcovia ponúknu pohľad do New Yorských ulíc súčasných rokov, ktorý zarytého graffiti pacienta neomrzí asi nikdy. Tagy, throw upy, znova tagy, rooftopy, ávie, ďalšie tagy a throw upy….všetko podané bezprostrednosťou a ľahkosťou, ktoré sú americkému graffiti vlastné. Interview v 12tom čísle tohto magazínu dáva priestor writerovi z Južnej Ameriky – Lucemu, čo vysvetľuje aj fotku na coveri magazínu, ktorá bola zachytená v podzemných priestoroch metra v argentínskom Buenos Aires. Xplicit Grafx vrelo odporúčam a pokiaľ nechcete mať hlavu v smútku ako ja z toho, že mi chýba zopár starších čísel, je ten najvyšší čas si zadovážiť aspoň to posledné a tešiť sa na ďalšie, ktoré tvorcovia avízujú už na budúci mesiac.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *